سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

1......

آداب رفتن نزد پزشک برای چکاپ ....(قسمت اول)
1- قبل از رفتن به مطب پزشک لطفا حمام بروید.شیو کامل . مسواک دندانها فراموش نشود . لباسی شیک و برازنده به تن کنید. از خوردن پیاز و سیر خود داری کنید(عزیزان دلبند پزشکان مثل ما ادم هستند و از دیدن انسانهای متمدن و شیک پوش و پاکیزه شاداب میشوند. درسته که بیمارید یا حال ندارید . ولی دلیل نمیشه با همون وضعیت وحشتناک راهی مطب پزشک شوید.)
2- لیستی از مشخصات شخصی خودتون تهیه کنید
وزن و قد وسن و متوسط فشار خون( اگر هر ماه در منزل اندازه گ...یری میکنید)
کلیه ازمایشهای خون و ادرار و مدفوع و عکسهایی که درباره بیماریتون طی 2 سال گذشته تهیه کردید به صورت یک پرونده بسیار منظم و با حفظ ترتیب قرار دهید و با خود ببرید....نسخه های پزشکان قبلی رو هم ضمیمه کنید
لیستی از داروهای مصرفیتونو بنویسید ..
نوع رژیم غذایی و همچنین شغل را در لیست بنویسید
اگر سیگار یا موادی خاص مصرف میکنید بنویسید
اگر جراحی مهمی در طول زندگیتون انجام دادید بنویسید
خلاصه کلام هر چیزی که فکر میکنید در روند بهبود بیماری شما موثر یادداشت کنید......دادن اطلاعات کلیدی خیلی مهمه
لطفا کوتاه و مختصر و مفید بنویسید...و درشت و خوانا....
لازم شد تایپ کنید و از روش پرینت بگیرید
3- سعی کنید نوبت اول وقت بگیرید...
جلوگیری بهتر از درمان....پس سالانه برای یک چکاپ کامل به یک پزشک عمومی امین و مطمئن مراجعه کنید و یک پرونده شخصی تشکیل بدهید ( پزشک خانواده یا شخصی برای خودتون داشته باشید )
به صلاح دید پزشک عمومی به یک متخصص مراجعه کنید( به خاطر یک سرماخوردگی یا دل درد مبهم یا دردهای عضلانی یکراست نروید پیش متخصص )
4- یک پزشک عمومی خوب باید صبور ، شنوا و ارام باشد ..لطفا از رفتن به مطب پزشکانی که سرشون شلوغه خودداری کنید.حتی اگر خیلی نامور و کار درست باشند..به چند دلیل .اول در اتاق انتظار در معرض بیماریهای مختلف دیگر قرار میگیرید.دوم: به دلیل طولانی شدن ساعت انتظار خسته و افسرده میشوید و یادتون میره نصف علایم و مشکلو بیان کنید.سوم : پزشک خسته شده است و کیفیت عملکردش به شدت افت میکنه مخصوصا ساعات پایانی روز ..
5- موقع ورود به اتاق خیلی واضح سلام کنید.خسته نباشید بگویید.بعد بنشینید و پرونده و خلاصه وضعیت خودتونو بدهید پزشک بخونه. همش 2 دقیقه وقت یک پزشکو میگیره.حرف نزنید تا ایشون بخونه.وقتی خیالتون راحت شد که از وضعیت شما یک پیش درامد در ذهن پزشک ایجاد شده مشکلتونو خیلی واضح بدون حاشیه بیان کنید....(یادتون باشه علایم بیماریتونو کامل یادداشت کنید تا پزشک بهتر بتونه تشخیص بده)
هر چقدر شما مشتاق تر و دقیق تر و محترم باشید.....به همون نسبت یک پزشک هم محترمانه تر برخورد میکنه و حواسش بیشتر جمع میشه.......
-------------------------------------------
من روی تجربه شخصی که داشتم اینها رو نوشتم.....و فکر میکنم اموزش دادن و یاد گرفتن برخی اداب کمک میکنه روند درمان خیلی سریعتر و بهتر انجام بگیره........اگر نظری انتقادی دارید در کامنت بیان کنید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد