سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

آینده......


مینویسم در حالیکه میدونم خوندن این متن براتون جذاب نخواهد بود..می نویسم در حالیکه میدونم ممکنه فقط یک نفر بهش عمل کنه..باز دلم خوشه به همون یک نفر که با من همراه بشه......12000 نفر عضو......یکنفر هم خودش دنیایی......
فصل پاییز نزدیک..موقع بیابان زدایی شروع شده..میدونم که خیلی از شما ها عاشق بیابان گردی و کویر نوردی هستید.....پس دست خالی به مناطق بیابانی نروید.....ازتون خواهش میکنم.....التماس میکنم هر وقت به بیابان رفتید این بذرها رو با خودتون ببرید.....و بکارید.........زیاد وقتی ازتون نمیگیره......
بذر شنبلیله ، زیره سبز، زیره سیاه و زنیان ، و هنداونه ابوجهل یا تلخ، میتونید از هر کدام مقداری تهیه کنید مخصوصا از شنبلیله یک کیلو همیشه با خود ببرید.....هم بذر ارزان قیمتی و هم کود طبیعی محسوب میشه برای زمین و از فرسایش خاک جلوگیری میکنه......( از عطاری بخرید )
با کمک یک بیلچه یا میله یا قاشق یک شیار با ارتفاع نیم سانتی توی زمین ایجاد کنید......و بذر را با فاصله کم و تعدد زیاد بریزید و روشو با خاک بپوشونید......
اینکار از مهرماه شروع کنید..و تا اخر فروردین ماه سال دیگر ادامه بدهید....هر بار هر جایی میروید در زمین اون منطقه بذر بکارید......نگران ابیاریش نباشید...بارانهای فصلی کار خودشونو میکنند.......
سعی کنید هر چه بیشتر اینکارو انجام بدید و دوستانتونو به اینکار تشویق کنید....این گیاهان از پیشروی بیابان جلوگیری میکنند.. زمینهای ایران به شدت در حال فرسایش و از بین رفتن......ولی با بذر افشانی و کاشت گیاهانی که مقاوم به کم ابی هستند میتونیم بخشی از خاک رو حفظ کنیم.......پس دست خالی نروید.....بهتون التماس میکنم....خاکی بگذارید برای نسل اینده که دست کم بتونه باهاش زندگی کنه.........اگر فکر میکنید این وظیفه دولت که با برنامه ریزی و بودجه خاک رو نجات بده سخت در اشتباه هستید...لطفا یکبار خودتون استین بالا بزنید و به کسی کاری نداشته باشید و خودتون بذر بپاشید......اینو یک جور نذر بدونید....هم ارزونه.....هم راحت....پاینده باشید .منتظر نظرات سازنده شما هستم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد