سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

قوم......

میشه لطف کنید وقتی توهینی به کسی یا قومی میشه..صاف گیر ندهید به فارسها؟؟؟؟ دیوار کوتاه تر از این قوم پیدا نکردید؟ چرا به زبان فارسی توهین میکنید؟ اگر برنامه ای ساخته شده که به زبان یا قومیتی سهوا یا عمدا توهین کرده.مستقیم حمله کنید به همون برنامه و سازنده و تهیه کننده و نویسنده و بازیگر.....پای قومهای دیگرو وسط نکشید.....فارسی یک زبان قوی و توانمند...من نمیخوام زبان ها رو با هم مقایسه کنم...چون خودم همیشه در حال یادگیری زبانهای مختلف بودم...و به همشون احترام میگذارم...چرا وقت...ی اتفاقی میافته صاف به این زبان حمله میکنید؟ اکثریت جوکهای قومیتی در همون دیار ساخته میشه..مثلا من شیرازیم....تو گوشیم پر جوکهای شیرازی...اصفهانی....یزدی...کرمانی...دوستام برام میفرستند و من کلی میخندم......اکثرا جوکهای شیرازی حرف از بیحالی و بی حوصله بودن شیرازی میگه.....ایا من بهم بر میخوره؟؟؟؟ یا اصفهونیا بهشون بر خورده اینقدر برای خساست براشون جوک ساخته شده؟ اگر تلویزیون ایران کلی توهین به دیار فارس بکنه کی ناراحت میشه یا حرف از جدایی و تجزیه میزنه؟ استانهای فارس نشین همیشه میزبان همه اقوام بودند...تو استان فارس کرد هست...لر هست.....ترک هست..عرب هست....تو اصفهان هم کلی قومیت کنار هم هستند...ولی من دوستم 4 سال تبریز درس میخوند....ترکی حرف میزد تو تبریز چون با فارسی جوابشو نمیدادند....
تصمیم اینکه زبان رسمی ایران فارسی باشه بر میگرده به خیلی وقت پیش......همون زمانهایی که حاکمان ایران ترک زبان بودند.....سلجوقیان و صفویان.....علتشم این بود : اتحاد ایران و تشخیص ایرانی از ترکهای عثمانی و سرزمین ازبک.....چون همیشه باهاشون درگیر جنگ بودیم...پس برای اینکه فرهنگمون حفظ بشه.....زبان فارسی شد وسیله اتحاد.....وقتی بهتون توهین میشه......با همون کسی که شما رو مسخره کرده بجنگید...
اخه انصاف میگویید فارسی گویش و از زبان ترکی مشتق شده؟؟؟؟؟
یا کدام فارس بوده که از ترکها متنفر بوده؟؟؟؟؟؟؟؟فارسها قومی متعادل و میانه رو هستند..و همیشه با همه اقوام دوست بودند.....همیشه.......

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد