سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

معلم

معلم....
امروز تو یکی از گروهای دیگر مطلبی درباره معلمانشون خوندم....وارزش دبیر و معلم در کشورهای جهان...و مقایسه شده بود با ایران.....کلی زیرش ملت درگیر شده بودند...عده ای میگفتند نیست ایران معلماش خیلی خوبن؟ که حالا باید بهشو ارزش هم داد....یک عده که نه.....تو ایران قدرشناسی نیست....
من خودم 6 سال تدریس کردم..تجربه جالبی بود...برای همین دقیقا تو جو بودم و میدونم کی به حق حرفی میزنه .کی نمیزنه...ولی خداییش.....جای حق بشینیم و صحبت کنیم......چند تا معلم خوب داشتید؟ چند تا معلم بد؟ چند تا معلم الهام بخش....؟ خودم نشستم و شمردم.از اول ابتدایی تا اخر دبیرستان....از معلم اول دبستانم بیزارم....یک خانم روانی که لوپ بچه ها میکشید یا سیلی تو گوش بچه ها 7 ساله میزد....برای اینکه چرا مثلا ب رو درست ننوشتی....کلا اعصاب نداشت....من شانس اورده بودم سواد داشتم و کل حروفو بلد بودم...وگرنه احتمالا منم میزد...سال دوم دبیرم عالی بود.....یک فرشته....سال سوم از سال دوم بهتر بود.ولی سال چهارم از اولی بدتر....با خط کش بچه ها رو میزد.....موهامونو میکشید از زیر مغنعه..من خیلی شیطون بودم...چون پدرمو میشناخت منو نمیزد....یکبار هم خواست موهامو بکشه دید موهام کوتاه....برای اولین بار از اینکه پسرونه موهامو کوتاه میکردند خوشحال بودم......سال پنجم معلمم عالی بود....دوران راهنمایی دوران طلایی بود....یک مدرسه عالی با نوع پیشرفته از اموزش...ولی دبیرستان شد کابوس...اکثر دبیرها فقط تو درس خودشون خوب بودند..اخلاق که نداشتند..پاچه ادمو میگرفتند....کلا جو مزخرفی بود پر تبعیض و رشوه و خیلی مباحث دیگر....سالهای پر استرس کنکور....رسیدم به دانشگاه.....دیگه اونجا وحشتناک بود...استادانی داشتم پرفسور بودند.استاد کامل...ولی خداییش حتی یکیشون الهام بخش نبود..البته 2 تا استاد عالی داشتم....یکیشون ترم دومی که برگشت ایران سکته زد فوت کرد .اینم شانس ما....اون یکی استاد هم یک ترم افتخار شاگردیشو داشتم.....ولی کلا حالا که شمردم...دبیر و معلم و استادان خوب به اندازه انگشتان دستم ندارم......یک لحظه حق رو به کسانی دادم که میگویند سیستم اموزشی ایران داغون....شاید درست میگویند.....از زمانی که اموزش و پرورش گذاشته شد..تا امروز...نزدیک 100 سال....ولی ایا اگر سیستم خوبی داشتیم الان کارمون به اینجا میرسید؟
دوستانم که تو اروپا درس میخونند وقتی حرف دانشگاههای اونجا و شیوه تدریس و استادهاشونو میزنند.....من واقعا کلافه میشم....استاد ایرانی؟ اکثرشون اونور درس خوندند...ولی چرا وقتی میان این ور اینقدر کمبود دار و عقده ای عمل میکنند؟ چرا کسی نمیخواد تو سیستم خودش تغییری ایجاد کنه؟؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما چیه؟ درباره معلمهای زمان کودکی تا بزرگسالی و دانشگاه؟ چند تا معلم خوب داشتید چند تا بد؟ مشکل از معلمهای ایران؟ یا دولت؟ یا مردم؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد