سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

خنک شدن

چطوری خنک بشیم؟
ممکنه مقاله من براتون تکراری باشه..یا بگید سارا شونصد بار اینا رو گفتی..ولی من هر روز دارم آدمهایی را میبینم که عصبی ، خشن، تند خو و گستاخ برخورد میکنن.از کوره در میرن.داد و پاشون رو میگذارن روی گاز..مردم ایران صبر و تحملشونو از دست دادن و خوب اینم دلیلش مشخصه....سوای مشکلات مادی و اقتصادی و فرهنگی و خفقان ، گرمای شدید هوا مزید علت، پس لازم باشه هر روز تکرارش میکنم تا بخشی از زندگی روزمره هر فرد ایرانی بشه
1- دوستان خوبم هر روز دوش اب نگیرید.یک روز درمیونش کنید اونم 2 تا 5 دقیقه بیشتر طول نکشه...(خشکسالیه ...خشک سال ی.....3 بخش و اصلا هم شوخی نداره )
2- به جای دوش گرفتن ، یک تشتو پر اب کنید و مقداری نمک توش بریزید پاتونو بزارید توش....روحتون تازه میشه...بعد از 15 دقیقه کل خستگی شما از بدنتون خارج میشه....اگر نمیتونید روزی 3 بار پاشویه کنید..دست کم یکبار رو امتحان کنید
3- ابلیمو معجزه میکنه برای خنک کردن بدن شما...کمی کف پاتون بزنید...یا روی شقیقه سر بزنید..
4- یک تیوپ خالی شامپو رو پر اب کنید بزارید فریزر و هر وقت خیلی بدنتون داغه اون تیوپو بگذارید روی شکم سمت راست دقیقا روی کبد...اگر نگران تماس مستقیمش با پوست خودتون هستید لای یک دستمال نخی بپیچید و بگذارید تا کبدتونو خنک کنه
5- خانما.اقایون تمنا میکنم از مواد خنک کننده کبد به وفور استفاده کنید
عرق بید کاسنی ( برند های اصل اکثرا محصول کارخانجات عرقیات شهرستان اباده فارس : نیکو ، وفایی، مزرع ، بادران و ....) یا عرقیات شیراز یا عرقیات ارومیه ، عرقیات کرمان و اخر دست اگر مجبور شدید عرقیات کاشان ( اکثرشون بیشتر اب تا عرق )
عرق شاهتره
عرق طارونه
عرق فراسیون (مخصوص بانوان )
عرق گل گاو زبان
عرق گل ختمی
کل عرقیات با طبع سرد یا خنک
5- از میوه ها غافل نشید...هر نوع میوه تازه رو روزانه تا نیم کیلو گرم بخورید.
6- از خوردن گوشت قرمز و گوشت سفید خودداری کنید در این ماه گرم یا کم مصرف کنید.در حد 100 گرم در هفته
7- بهترین محل برای پایین اوردن دمای بدن به صورت موقت پشت گوشها و گلو و گردن ....دستتونو خیس کنید و این مناطقو با اب تر کنید....طوری که مقداری اب روی قفسه سینه و سینه ها هم بریزه....
8- همیشه اب با خودتون همراه داشته باشید .
9- از نوشیدن اب میوه های کارخانه خود داری کنید.همش مواد نگهدارنده هست و میزان سموم بدن شما رو بالا میبره
10- بعد از یک روز پر کار سعی کنید کتاب طنز بخونید...طنزهای شیک....نه مبتذل ....با صدای بلند بخندید و سعی کنید خودتونو به زندگی امیدوار کنید
من کتاب داستانهای امثال امیر قلی امینی رو بهتون توصیه میکنم

((من درک میکنم که چقدر فشار زیاده الان ..ولی دلیل نمیشه ادمهای ناسالم و ناشادی باشیم.توصیه های خنک سازی رو به دوستان و اقوام و خانواده بگید و ازشون بخواهید روزانه پاهاشونو با اب و نمک بشویند.دست کم بخشی از فشار روی بدن و روح کاسته میشه .))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد