سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

احترام

احترام..
چندی پیش تو یک مهمونی دوستانه بودم...یک خانم دختر 22 ..23 ساله بسیار گستاخ حضور داشت که نخود هر آشی میشد و هی اظهار فضل میکرد..چند نفرم هی بهش میگفتن خانم دکتر..ایشون خیلی قویتر میشد و بدتر ادامه میداد به گفتگو...سعی کردم خودمو بزنم به نشنیدن و نادیده بگیرمش... نمیدونم بحث چی شد که رسید به طب سنتی و ازین حرفا....تو جمع دوستانه از همه رشته ها حضور داشتن...از مهندس کشاورزی بگیر تا علوم پایه و روابط بین الملل و تربیت بدنی .دکترای ریاضی ..و البته این خانم زیبای رعنا دانشجوی پزشکی... یکی از دوستان از من یک سوال درباره یک گیاه پرسیدن ...من خیلی با ارامش داشتم توضیح میدادم که این دختر پابرهنه پرید وسط بحث ..بماند که اصلا حرمت سن و سالو نگه نداشت..حرمت تجربه رو هم...حرمت شغل و کار رو هم....و خیلی راحت بنده و 2 تا دیگر از بچه های کشاورزی رو شست گذاشت کنار...دلم واقعا به درد امد.....صادقانه بگم تو اون لحظه دلم میخواست بزنم تو دهان مبارکشون....دخترو سال 4 دانشگاه پزشکی هنوز پزشک نشده قسم نخورده بهش هی فرت فرت میگن خانوم دکتر..خانوم دکتر....شعور اجتماعی صفر... با این خانوم دکتر گفتن ملت فکر میکرد کسیه برای خودش و به خودش اجازه داد راحت وارد بحثی بشه که اصلا بهش ربطی نداره....رسما رشته من و چند تا دیگه از دوستان زیر سوال برد..و طوری برخورد کرد انگار ما زحمتی نکشیدیم و کل زحمت مال پزشکهاست و کل هوش دنیا رو بچه های پزشکی دارن....
هیچ میدونید یک رشته علوم پایه چقدر درس میخونه ؟؟؟؟؟؟ با چه رتبه ای رفته مثلا شیمی؟؟؟؟ اصلا تفاوت درصد تو کنکور یک پزشکی یا داروسازی یا دندان پزشکی با علوم پایه چقدره؟؟؟؟؟؟؟؟ ممکنه 2 تا تست درست یکی رو بکنه داروساز و یکی رو بکنه شیمی....ممکنه یکی رتبه بهتری داره ولی نتونه بره شهر دور و بزنه علوم پایه شهر خودش......مهندسی کشاورزی شهر خودش.......
هر رشته ای ارزش و اعتبار داره......هر رشته ای تو دنیا زحمت خودشو داره....
ایا یک پزشک بدون رشته های دیگر قادر به طبابت هست؟؟؟؟ داروشو کی درست میکنه؟؟؟؟؟ دستگاهای پیشرفته پزشکی دسترنج کیه؟ ازمایش ها رو کی انجام میده؟؟؟ تو ایران عادت کردیم به این که با دسته بندی ادمها و رشته ها از یک سری بت بسازیم و دیگرانو تحقیر کنیم........
یک رشته شیمی 4 سال دوره لیسانسشه....2 سال فوق..و 4 تا 6 سال دکتراش طول میکشه....متوسط 12 سال درس میخونه تا بشه دکترای شیمی ....حالا کاری به گرایش ندارم....ولی یک پزشک عمومی 7 سال که بخونه میشه دکتر.....هر دو این افراد کلی زحمت کشیدن و درس خوندن و هردوشون برای جامعه وجودشون ضروری...ولی من به چشم خودم دیدم که تو جمع یکی از بچه ها دکترای ریاضی داشت و 4 سال بود دفاع کرده بود و 8 تا مقاله و 2 تا کتاب داشت و کلی برو بیا ....کسی بهش نمیگفت خانم دکتر....همه به اسم کوچیک صداش میکردن و تازه وقتی میفهمیدن ریاضی خونده میگفتن وایییییی....خوب چرا نرفتی مهندسی؟؟؟؟؟ حالا فقط تدریس میکنی؟ کجا دانشگاه ازاد؟؟؟؟؟؟؟ ولی به دختر 22 ساله دانشجوی پزشکی میگفتن وای خانوم دکتر...عزیزم...حتما خیلی سخته درستون اره؟؟؟؟؟؟
واقعا ناراحتم.....ازین فرهنگ پوسیده..ازین سنتهای زشت.ازین بت سازیها.......ازین القاب دروغین......همین خانوم دکتر گفتای امروز ازین دختر پوشالی یک دکتر ابله میسازه که پس فردا پولو میشناسه و اصلا نمیدونه پزشک بودن یعنی چی ....به جای کمک به طبقات زیرین جامعه تمام تلاششو میکنه برای تجارت ...کاری که اکثریت پزشکا دارن الان میکنن......
اره ما پزشکای خوب زیاد داریم.....من کلی دوست خوب و عالی رتبه دارم......پزشکانی که دلسوزن و خیلی فهمیده هستند و نیاز ندارن کسی بهشون بگه دکتر تا حس غرورشون ارضا بشه......اینا حسابشون جداست......
از هیچ کس بت نسازید.مخصوصا به خاطر رشته تحصیلی یا کار یا پولش.....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد