X
تبلیغات
کالج کارآفرینی تیوان

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

#تندرستی کم کاری تیروئید قسمت دوم

کارهایی که یک بیماری کم کاری تیروئید باید انجام بده
1- رژیم غذاهای دریایی
2- خوردن میگو ...
3- پرهیز از خوردن کلم، شلغم، روغن گلزا ( کانولا ) ، بادام زمینی، ارزن و سویا
4- مصرف نمک دریا
5- پرهیز از مصرف بیش از اندازه ید
6- منابع مناسب ویتامین C: توت فرنگی، آناناس، هندوانه، موز ، سیب زمینی و هلو .
7- منابع مناسب ویتامین A: جگر، تخم مرغ ، ماهی های روغنی، سبزی های سبز رنگ ( به جز گیاهان خانواده ای کلم )، سبزی ها و میوه های زرد و نارنجی رنگ. هر چه این میوه ها و سبزی ها پررنگ تر باشند غلظت ویتامین در آنها بیشتر است.
8- منابع مناسب ویتامین E: روغن های گیاهی،مغز دانه ها ( به جز بادام زمینی ) وغلات.
9-منابع مناسب ویتامین B: غلات سبوس دار، گوشت گاو، گوشت ماکیان و ماهی .
10- استفاده از منابع مناسب غنی از روی، نظیر غذاهای دریایی، گوشت قرمز، گوشت ماکیان و غلات سبوس دار.
11-استفاده از مکمل مولتی ویتامین و املاح در کنار منابع غذایی بالا.
12-مصرف منظم منابع غنی از فیبر، نظیر سبزی ها، میوه هایی مانند انجیر، آلو، سیب ، مرکبات، همچنین حبوبات و غلات سبوس دار، برای برطرف شدن یبوست.
13-نوشیدن آب به مقدارکافی (حداقل 7 لیوان) بسیار ضروری است.
14-پرهیز از مصرف قند های ساده مانند قند و شکر، شیرینی جات و ...
15-پرهیز از مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار، میانه روی در مصرف فرآورده های شیری و گندم.
16- استفاده از منابع غنی از آهن مانند جگر، گوشت قرمز و غلات غنی شده با آهن،
17- استفاده از منابع غنی B12 مانند جگر گاو، جگر مرغ، گوشت گاو، ماهی قزل آلا
18- مصرف کپسول امگا3

خوب و کارهای بسیار مهم
1- ورزش
2- رژیم غذایی مناسب
3- رقص و شادی و پایکوبی
4- خواندن مطالب شاد
5- نقاشی و بازی با رنگها
6- ترک دخانیات
7- فعالیتهای داوطلبانه اجتماعی
8- سفر و جهانگردی
9- عشق ورزیدن و دوستداشتن
10- سکس و امیزش عاشقانه
11- محبت و نوازش
12- انرژی گرفتن از منابع طبیعی مثل خورشید و خاک و اب روان و اتش
13- کاشتن درخت و بذر پاشی
14- گوش دادن به موسیقی های تند و شش و هشت و شاد
15- فعالیتهای گروهی ، بازیهای گروهی

نظرات (0)
نام :
ایمیل : [پنهان میماند]
وب/وبلاگ :
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)

دانلود آهنگ جدید