سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

شرابها (تخمیری ) قسمت7

#شراب

#شرابها_تخمیری

 

...

لیوان و ظروف مخصوص نگهداری شراب (بخش دوم )

واحد الکل :

با وجود اینکه نوشیدن الکل در کشور ما امری غیرقانونی محسوب می‌شود ولی از واقعیت نمی‌توان فرار کرد. در جایی که ویکی‌پدیا بر اساس منابع خود مصرف سرانه الکل در ایران برای افراد بالای ۱۵ سال را بیش از ۱ لیتر عنوان می‌کند، معاون وزیر بهداشت چندی پیش میزان مصرف الکل در ایران را عدد عجیب ۴۲۰ میلیون لیتر در سال ارزیابی کرد.

در هر حال مصرف الکل به خودی خود چیز عجیبی نیست و حتی می‌توان ریشه‌های فرگشتی این گرایش را در سال‌های دور تکامل انسان مشاهده کرد.

خب به سراغ اصل موضوع برویم. نوشته از این منبع براساس خط مشی حکومت بریتانیا آماده شده است.

این خط مشی بر اساس آخرین نتایج تحقیقات علمی سعی دارد که میان الکل و مشکلات ناشی از مصرف آن، به خصوص سرطان توازنی برقرار کند تا صدمه ناشی از مصرف نوشیدنی‌های الکلی به کمترین میزان خود برسد.

سابقا میزان مصرف الکل برای مردان بیش از زنان در نظر گرفته شده بود ولی در بازنویسی جدید این میزان برای مردان کاهش پیدا کرده است و اکنون میزان برابری برای زن و مرد پیشنهاد می‌شود.

در این خط مشی توصیه شده که الکل چه توسط زن، چه مرد بیش از ۱۴ واحد در هفته مصرف نشود و بهتر است که این مقدار به میزان‌های مساوی در طول هفته تقسیم شود و روزهایی هم در بین مصرف، به بدن استراحت داده شود (به اینفوگرافیک دقت کنید).

اما ۱۴ واحد چقدر است؟ هر واحد ۱۰ میلی‌لیتر الکل خالص است و چون نوشیدنی‌های الکلی، میزان متفاوتی از الکل را با خود دارند بایستی براساس درصد الکلِ آن، این میزان اندازه‌گیری شود.

به عنوان مثال حجم مذکور در نوشیدنی‌های زیر معادل یک واحد است:

•۲۲۰ میلی‌لیتر سایدر ۴/۵ درصد

•۷۶ میلی‌لیتر شراب ۱۳ درصد

•۲۵ میلی‌لیتر ویسکی ۴۰ درصد

•۲۵۰ میلی‌لیتر آبجو ۴ درصد

•۲۵۰ میلی‌لیتر الکوپاپ ۴ درصد

البته برای بدست آوردن میزان یک واحد در نوشیدنی دست‌ساز مانند عرق، لازم است که درصد آن را از ساقی بپرسید و با فرمول زیر یک واحد را محاسبه کنید.

X = 1000 / Y

که X میزان نوشیدنی به میلی‌لیتر و برابر با یک واحد است؛ و Y درصد الکل آن نوشیدنی است. به عنوان مثال اگر شما یک نوشیدنی با ۳۵ درصد الکل دارید یک واحد از آن برابر است با: هزار تقسیم بر ۳۵. که می‌شود ۲۸ میلی‌لیتر؛ و به عبارتی ۲۸ میلی‌لیتر از آن نوشیدنی برابر است با یک واحد.

در هر نشست برای خوردن الکل نیز بهتر است که آن با فاصله‌های زمانی مصرف شود و در بین هر گیلاس، مزه به هیچ وجه فراموش نشود و از طرفی بعد از هر گیلاس و مزه به جای پیک بعدی، آب صرف شده و سپس دوباره به سراغ جام بعدی نوشیدنی بروید.
(دوستان عزیزم توضیحاتشو تو پست بعدی میگذارم

منبع : https://ilola.ir/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد