سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

شرابها (تخمیری ) قسمت 11

#شراب

#شرابها_تخمیری

 
آداب نوشیدن ، زمان نوشیدن و انواع مزه ها (بخش دوم )

خوب دوستان گلم.....رسیدیم به مزه ها
بسته به فرهنگ و اداب یک کشور و تغذیه و هیکل و وزن افراد مختلف مزه ها برای شراب سرو میشن
ولی نکته اصلی و یکسان بین همه کشورها : مزه سبک و در قطعات کوچولو کوچولو سرو میشه
خوب کاری به کشورهای دیگر ندارم....بعدا براتون پستشو میگذارم واسه اطلاع عمومی.....ولی الان ایران خودمونو داشته باشیم.....

1- میوه ها : بزرگترین دسته مزه ها برای سرو شراب سرخ
موز : اسلایدهای کوچو لو ی موز با یک خلال دندان درونش معلق روی گیلاس شراب یک مدل بسیار معمولی و روال......موز بیشترین میزان الکلو جذب میکنه.......برخی که دلشون نمیخواد مست کنن یا الکل زیادی مصرف کنند اون قطعه موز رو نمیخورن
برخی هم اخر کار میگذارن میخورن تا الکل زیادی رو وارد خونشون کنن و بیشتر داغ بشن و انرژی بگیرن
زیتون : زیتون بدون هسته نهایت در 3 عدد که به وسیله خلال دندان به هم وصل شدن

قطعات هلو : این سلیقه ای .....خیلی ها دوست ندارن
گیلاس : باز سلیقه ای

آلبالو : من خودم به شدت اینو دوست میدارم.مخصوصا برای شراب شیرین..با مزه ترش آلبالو عالی...
انواع لواشکها خانگی کنار شراب هم میتونه سرو بشه ولی به نظر من جالب نیست مگر تو جمع دوستانه همراه شیطنت فراوان

توت فرنگی همراه خامه : این مخصوص زن و شوهراست و شبهای رمانتیک و سکس

لیمو ترش : اینم هست ولی بیشتر عرفش اینه همراه تکیلا یا شرابهای تقطیری استفاده بشه نه شراب سرخ ...ولی دیدم برخی همراه تیکه بال مرغهای سوخاری لیمو ترش هم مصرف میکنند و شراب سرخ

2- انواع سالاد و پنیر های مخصوص
خیلی پیش میاد که کنار شراب انواع پنیر یا سالادهای مختلف قرار بدن ......که خوشمزه هم هست و برای شب مناسب
کلا برای پذیرایی عصرانه : انواع پنیر کنار شراب خیلی میچسبه.....فارسها عاشق عصرونه هستند و اکثرا شراب رو همون موقع سرو میکنن.....ولی اگر مهمونی باشه شب هنگام شراب رو سرو میکنن

3- انواع چیپس و ماست
4- انواع مغزیجات : مثل بادام زمینی...گردو....بادام ..انجیر و میوه های خشک شیرین

5- انواع کبابها و سوخاری
.- بال مرغ سوخاری
.- قارچ سوخاری
.- میگو سوخاری
.- تیکه های سوخاری شده مرغ
.- انواع کبابها
.- دنبلان سوخاری ( برای اقایان )(اینو واقعیتش من توصیه نمیکنم.....خود اقایون بهتر میدونن ...قضیه هورمونی و خوب از دید مذهبی مکروه .ولی من از دیدگاه علمی و سلامت بهش نگاه میکنم...و ترجیحا بهتره خیلی محدود مصرف بشه...ولی خوب جزو مزه ها هستش دیگه....باز هنگام مصرف با توجه به توانایی بدن خودتون مصرف کنید )

6- انواع کالباس
7- انواع سوسیس
8- انواع سالادهای ماکارونی

غالبا یک جور اداب هم داریم که شراب رو همراه پیش غذای بسیار سبک سرو میکنن و با فاصله دو ساعت بعدش شام سرو میشه....برای همین پیش غذا میشه همون مزه ها که خیلی هم سبک......

غالبا متاسفانه ما ایرانیها امروزه هیچ اداب خاصی نداریم....و همه چیز یک جور تقلید از کشورهای مختلف...من سرچ میکنم برای هر کشور کلی مزه مخصوص اون منطقه میاد...ولی تو ایران.....تنوع زیاد و وافر مزه داریم بدون توجه به طبع یا مزاج افراد....من خیلی تلاش کردم پیدا کنم مزه های اصلیو.....و دلیل اینکه هر کدامو برای چی انتخاب میکردن.....ولی به نکته خاصی برنخوردم.....
فقط اینکه شاید بشه گفت بال مرغ سوخاری یا قطعات کبابی جوجه و همچنین انواع مغزیجات .....اصیلترین و قدیمی ترین مزه مرسوم بین ایرانیهاست.....باز اگر شما اطلاعاتی دارید خوشحال میشم با من درمیون بگذارید

علت استفاده از مزه کنار شراب اینه که شراب نوشیدن با شکم خالی خیلی مضر.....برای همین کلا مرسوم بوده همراهش حتما مزه قرار بدن

تو مهمونی های مختلف دیدم که حتی پفک هم مزه شراب میگذارند....که به نظرم کار درستی نیست...اصلا برای سلامتی ضرر داره..ولی خوب ملت باحالی هستیم....

به هر حال اگر براتون سلامتی و هیکلتون مهمه..ترجیحا در انتخاب مزه و سلامت بودنش دقت به خرج بدید و هر چیزیو کنار شراب سرو نکنید....

من تو مقالات بعدی از دو تا وبلاگ مختلف مقاله میگذارم که یکیش طرز تهیه دو نوع مزه ترکی و اسپانیایی ....و دیگری اداب مهمانی با سرو شراب ......
حیف اونا رو نگذارم.....امیدوارم خوشتون بیاد......باز اگر نکته ای حرفی پیشنهادی دارید مشتاقانه استقبال میکنم

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد