سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

سکوتم از رضایت نیست ...دلم اهل شکایت نیست...

هزار شاکی خودش داره...خودش گیره گرفتاره...

قسمت 12: دستور پخت مزه اسپانیایی برای سرو شراب برگرفته از وبلاگ چنجه

#شراب

#شرابها_تخمیری 
 
مواد لازم برای دو نمونه از تاپاس که در تصویر می‌بینید:...
● چند تایی قارچ (به اندازه نیاز)
● یکی دو قاشق سوپ خوری جعفری خورد کرده
● ١ پر سیر
● مقداری روغن زیتون
● کمی پوست رنده کرده لیمو
● نمک و فلفل
● چهار تا پنج ورق نان توست یا به همان اندازه نان بگت (Baguette)
● مقداری روغن زیتون
● ١ پر سیر
● یک تا دو عدد گوجه
● دو قاشق سوپ خوری ریحان خورد کرده
● نمک و فلفل

ظروف و وسایل لازم:
ماهی تابه

طرز تهیه:
معمولا وقتی شما به یک رستوران یا تاپاس بار می‌روید چهار پنج نوع از این نمونه غذا را همراه با شراب یا هر مشروب دیگری که خواستید سرو می‌کنند. در اصل در اسپانیای قدیم رسم بر این بوده که وقتی برای شما مشروبی سرو می‌کردند مثلا شراب، روی گیلاس شراب برای اینکه پشه داخل آن نیفتد یک چیزی مثل پنیر یا سوسیس خشک می‌گذاشتن تا جلو پشه‌های مزاحم را بگیرند این پدیده بعد ها تبدیل شده به یک نوع فرهنگ که همراه با شراب یا هر مشروب دیگری مقدار مختلفی از خوراک‌ها را به شما می‌دادند تا همراه با مشروب نوش جان کنید. در ایران خودمان هم آن قدیم‌ها که آخوندها هنوز قدرت نگرفته بودند توی بارها و رستوران‌هایی که مشروب سرو می‌کردند خوراک‌هایی را در ظروف کوچک به مقدار کم همراه مشروب برای شما سرو می‌کردند که به آنها مَزه عرق یا مزه شراب می‌گفتند.
اول مزه قارچ:
قارچ های کوچک را برای این کار انتخاب کنید هم کیفیت آن بهتر است و هم زیبا تر خواهد شد. قارچ ها را پس از شستن به چهار قسمت تقسیم کنید. جعفری و سیر را هم خورد کنید. مقداری روغن را در ماهی تابه بریزید لیمو را بشویید و با رنده مقدار خیلی کم از پوسته سبز لیمو را داخل روغن رنده کنید و بگذارید روغن گرم شود. رنده کردن پوسته لیمو فقط برای عطر لیمو ست و خاصیت دیگری ندارد. پوست لیمو عطر بسیار مطبوعی دارد که اگر به مقدار کم در این گونه خوراک‌ها استفاده شود کلاس آنرا بالا می‌برد. حالا اول سیر را در روغن داخل ماهی تابه بریزید چند ثانیه بعد قارچ‌ها را داخل ماهی تابه بریزد و با حرارت زیاد سرخ کنید وقتی آب آن خوب تمام شد و تقریبا رنگ انداخت جعفری را به آن بیفزاید و مقداری دیگر سرخ کنید تا سرخ شود، دقت کنید زیاد خشک و له نشود، شکل و شمایل قارچ ها نباید از بین برود.

و دستور پخت دوم یک نوع مزه ایتالیایی

نان بروسکتا (Bruschetta) این یکی ایتالیایی است:
گوجه فرنگی‌ها را به قطعات کوچک خورد کنید. قطعات هرچه کوچک‌تر باشد بهتر است. ریحان را هم خورد کنید. سیر را هم با ته یک قاشق خوب له کنید تا کاملا له شود همه را با هم در ظرفی مخلوط کنید و یکی دو قاشق روغن زیتون هم با آن بیفزاید نمک و فلفل بزنید و کنار بگذارید. حالا نان‌ها را بصورت ورق ورق به قطر یک سانتیمتری در بیاورید (طول و عرض آن مهم نیست چه اندازه باشد). مقداری روغن زیتون روی نان بریزید و برای چند دقیقه داخل فر با درجه 200 سانتیگراد بگذارید تا کمی برشته شود بعد نان‌ها را خارج کنید و مخلوط گوجه فرنگی را روی آنها بریزید و با چنگال خوب به خورد نان‌ها بدهید. بعد از اتمام کار آنها را در سینی‌ای یا پیش دستی قرار بدهید و سرو کنید.
http://chenchene.com/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد